Translate

donderdag 7 augustus 2014

Ook begonnen aan de (mam) merklap van Marjan

Hallo allemaal,
 
Het was erg stil hier, dat kwam omdat we op vakantie zijn geweest.
Heerlijk naar het mooie Oostenrijk. Het was daar niet zo warm als hier,
maar we hebben toch aardig weer gehad.
 
Ik heb wel jullie berichten gelezen. En bij die berichten kwam ook het
blogje van Marjan van Muziek en meer voorbij.
Zij heeft een oude merklap van haar moeder nagemaakt.
Ze gaat hier elke week een patroontje van plaatsen zodat wij hem ook kunnen maken.
Langzaam groeide het plan om hem ook te gaan maken.
 
Gisterenavond zijn we thuis gekomen en heb ik gelijk alle spullen opgeruimd
zodat ik vandaag lekker rustig aan kon doen.
Ik heb een stukje stof opgezocht en de kleurtjes bij elkaar gezocht.
Maar eerst moest het lapje nog worden om gezigzagd,
dus kwam ook de naaimachine op tafel.
Het idee van de kleuren kwam doordat ik wat roosjes had gehaakt.
Toen was ik er gelijk uit. Zo moet het worden.
 
Zie hier de eerste 2 rijtjes.
 


 
Dit is de originele merklap.
 
 
 
 
Groetjes Corrie.

 

 
 


9 opmerkingen :

  1. O, wat leuk Corrie! En je bent meteen begonnen .., wat goed ...
    Mooie kleurtjes heb je gekozen, ze passen perfect bij de bloemen.
    Leuk om te zien hoe je ook hierin weer je eigen stijl volgt.
    Enne...., we moeten maar eens gauw bijpraten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Corrie wat leuk om de Mammerklap op jouw blog te zien verschijnen en wat heb je snel geborduurd!
    Je gekozen kleuren vind ik prachtig, het zijn echte 'Corriekleuren' ze passen helemaal bij jou (en je blog ;-) , ik ben nu al nieuwsgierig naar de combinaties in de volgende randjes.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Corrie,

    Wat fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad maar het is ook wel weer lekker om thuis te komen he?
    Wat leuk dat je aan het borduren bent geslagen...dat is ook wel weer toevallig want ik ben hier ook flink aan het borduren hihi.
    Even wat anders dan haken...soms moet je even afwisselen.
    Maar wat leuk die merklap....dat word vast ook heel mooi in jouw kleurtjes ik ben heel benieuwd hoor.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. grappig het merklapje van de mam van Marjan voorbij te zien komen en je hebt mooie kleurtjes gekozen....ik heb zoveel dingen op mijn to-do lijstje staan dat ik niet meedoe.
    veel borduurplezier
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige vintage roosjes ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je ook meedoet Corrie, ik vind merklapjes en Sals heerlijk om te doen! Ook borduren blijft leuk. De kleurtjes die je koos passen perfect bij je roosjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee is dit Corrie! Succes maar dat komt wel goed denk ik. Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad.Thuis komen is altijd weer fijn vind ik.Veel borduurplezier en groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren, roze en groen! Leuk dat je me bent gaan volgen:-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag ben je jarig! Gefeliciteerd Corrie en nog heel veel mooie, gezonde en creatieve jaren toegewenst én natuurlijk een hele gezellige dag vandaag!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen