Translate

vrijdag 1 december 2017

Mijn eerste gehaakte jasje

Ik heb toch al heel wat gehaakt de laatste paar jaar.
Maar nog nooit eerder haakte ik een jasje.
Gewoon omdat ik niet wist hoe ik moest meerderen en minderen bij de mouwen.
Met breien heb ik daar geen probleem mee. Dat heb ik al zo vaak gedaan.
Daar heb ik geen patroon voor nodig.

Dus toch maar weer eens op zoek naar een patroon.
Maar eens even bij Drops gekeken.
En ja, daar zag ik een leuk jasje en ook nog eens een eenvoudig patroon.
Dus snel in de wol voorraad gedoken en gauw aan de slag.


Zo doet de paspop ook nog eens dienst.



Het was heel leuk om te doen. En helemaal niet zoveel werk.
Het is ongeveer maat 68/74.
HIER vond ik het patroon.
Nu ik een goed basis patroon heb, kan ik het ook in een andere steek maken.



15 opmerkingen :

  1. Die is goed gelukt! Schattig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig vestje! En als je eenmaal de smaak te pakken hebt....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker goed geslaagd dit vestje, een goed patroon is het halve werk. Er gaan er vast nog meer voorbij komen op je blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk geworden! Ja, haken gaat volgens mij veel sneller dan breien.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan. Mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat schattig Corrie! En in deze maat ook nog leuk te doen ;)
    Nu een leuk vest voor jezelf? Hihi
    Fijn weekend?
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi jasje leuk patroon groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat mooi gedaan! Schattig zoals het daar op de paspop hangt te pronken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje is dit Corrie!
    Heel lief jasje,heel goed gelukt!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een leuk vestje geworden :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoezig vestje is dat geworden. Weer wat nieuws geleeerd is altijd leuk, toch!.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief vestje, dat randje maakt het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ตารางคะแนนลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen